Voor leerkrachten
Deze website dient ter ondersteuning voor fase 1 van ons project 'Future Ready'. In fase 1 zetten we ook in op de leerplandoelstellingen van het GO-onderwijs van onze doelgroep (2de graad arbeidsfinaliteit).
Dit zijn namelijk:
Sleutelcompetentie 2: Competenties in het Nederlands.
- De leerlingen spreken en schrijven doelgericht.
- De leerlingen nemen doelgericht deel aan mondelinge en schriftelijke interactie.
- De leerlingen drukken zich creatief uit met taal.
- De leerlingen passen inzicht in het taalsysteem toe ter ondersteuning van hun communicatieve handelingen.
- Tekststructuren: inleiding, midden, slot
- Verbale en non-verbale communicatie en beleefdheidsconventies
Sleutelcompetentie 4: digitale competentie en mediawijsheid
- De leerlingen gebruiken courante functionaliteiten van vergelijkbare toepassingen om digitaal te communiceren.
- De leerlingen gebruiken courante functionaliteiten van vergelijkbare toepassingen om digitale inhouden te creëren.
- De leerlingen gebruiken courante functionaliteiten van vergelijkbare toepassingen om digitale inhouden te beheren.
- De leerlingen respecteren ethische, sociale en legale regels bij het gebruik van digitale technologie.
- De leerlingen analyseren de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit principes van computationeel denken.
Sleutelcompetentie 5: sociaal-relationele competenties.
- De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen.
- De leerlingen dragen in groepsactiviteiten actief bij aan de uitwerking van een gezamenlijk resultaat.
- Minimale Inhoudelijke Afbakening : groepsprocessen: organisatie, fasen, criteria, opportuniteiten en valkuilen
- Minimale Inhoudelijke Afbakening : Rollen en gedrag van personen in groepsactiviteiten.
- Minimale Inhoudelijke Afbakening : De leerlingen houden in interacties rekening met de fysieke en mentale grenzen van zichzelf en anderen.